Permission

God kväll!
Nu har man varit hemma själv hos mamma i några timmar och bara chillat, gött som fasiken! Har ju äntligen permission efter två veckors tjänst. Första veckan var det mest bara ridning & dagpluton men även lite stallpost, exercis och fys. Tränat mycket på enhandsfattning på kandar, roligt men lite jobbigt är det allt. Sen nu senaste veckan har vi haft massor av närkamp och skyddsvaktsutbildning. Det har varit skitkul men jobbigt. Vi har övat massor på att sätta fängsel och hur man ska agera när det kommer fram folk till ett "skyddsobjekt" som man bevakar. Så idag skrev vi ett teoriprov och om två veckor ska vi ha skjutprovet. Sen har det även blivit lite kortegeträning och jag fullkomligt älskar hästen jag ska ha, jag kunde inte fått en bättre matchning :D
Så på tisdag ska jag vara med och eskortera kungen, drottningen och den estländska presidenten till slottet, det ni.
Plus att vi gjorde 200 jävla armhävningar idag, och jag gjorde nästan alla på tå, inte alla direkt men nästan, jobbigt som tusan men galet stolt är man att man klarade det!

Kommentarer
Postat av: Dan

Fan va duktig du är ! :)

Hälsa kungen kram

2011-01-15 @ 08:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0