Andra veckan avklarad!

Nu är det lördag och igår kom jag hem ifrån min andra vecka i lumpen. Det har varit en väldigt lärorik och rätt hård vecka, kul har det varit också. Vi har haft kallt väder utbildning och skjutit första gången med våra AK5'or. I torsdags så hade vi våra första marsch också, och det var det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv, i alla fall vad det kändes som just då. Vi marscherade till skjutbanan och sköt. Det värsta var nog alla tio minuterspauser, vi ska lära oss att byta strumpor, sätta på oss värmejacka och mössa och hinna vila på det, det går förfasiken inte. Ni anar inte vilken tid det bara tar att knyta upp kängorna med all den utrustning man bär, men jag ska minsann klara det tids nog. Övning ger som sagt färdighet. Sen har vi haft knivutbildning, massa exercis, haft föreläsningar och vapenlektioner. Vi har fått lära oss hur det är att verkligen slänga i sig maten, vi har gymmat, vi har fått jävligt ont i kroppen, underbart!
Det var i väldigt korta drag, den andra veckan på Livgardet, nästa vecka är det PEK-utbildning, då kommer vi spendera mesta tiden på skjutbanan och Jonsson ska testa på att vara gruppchef.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0