Psykopatmördare

Vi fick en extra dag ledig denna veckan så jag åkte hem från K1 igår. Det har varit en riktig blandvecka denna veckan. I tisdags så var det ju statsbesök och jag var med i kortegen som eskorterade kungen, drottningen och den estländska presidenten samt hans fruga. Det var väl rätt roligt och en väldigt häftig känsla. Och det absolut bästa var att jag fick rida den bästa hästen, kunde inte blivit nöjdare :).
Igår så hade vi vattenfys, det var HEMSKT! Jag hatar vatten. Plus att fänriken tvingade oss att hoppa ifrån det högsta, jag trodde att jag skulle dö och blev helt förstörd men jag hoppade i alla fall, det var det värsta jag gjort i hela mitt liv tror jag, fyfan vilken hemsk känsla när man kom under vattnet, fy fåglarna. Sen forsatte dagen med att vi flyttade två trappor upp till en mycket fulare korridor, och som grädden på moset så splittade dem alla 6 grupperna och gjorde 4 nya. Så nu är jag inte längre i 5 grupp utan i 2.

Måste ju berätta en lite rolig sak som hände igår också. Jag följde med kapten till befälsrummet för att hämta ut ett nytt skärp till motoroverallen. Så när jag är påväg därifrån hör jag han säga typ: "du är alltid så glad och trevlig.." Jag kollar mig omkring och ser att det är fler befäl där. Men sen forsätter han. "Fast vi har konstaterat att du ser ut som en psykopatmördare på din bild" Jag kollar lite oförstående på honom. "Ja på idolbilden vi har inne på kontoret" Alltså på mitt soldatleg. Hahaha jag dör vilken skön kommentar, det kanske inte var exakt ordagrant vad han sa men psykopatmördare var det i alla fall. Ja jag måste erkänna att jag inte ser alltför glad ut på leget.

Kommentarer
Postat av: Dan

lägg ut en bild på ditt soldatleg !

2011-02-18 @ 14:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0