Londonresa

Nu kommer det:P
Jag åkte då till London den 11 maj, flög ifrån Säve i Göteborg (seriöst minsta skitflygplatsen jag varit på!) till Stansted i London. Efter det väntade en 5 timmar lång bussresa till Cornwall, till Duchy College där vi skulle spendera våra första tre dagar. Man var redigt trött när man var framme så det var ju bums i sänga direkt typ.

Vår första dag på colleget var trevlig, käkade engelsk fet mat och fick en ridlektion på väldigt oskolade hästar. Sen var vi på utflykt också, till Eden project. Så då gick vi igenom typ Sydamerika, Afrika, Medelhavet osv. i ridkläder, rätt speciellt om man säger så ;) inte många som gjort kanske. Vi fick en del blickar.
Nästa dag var det ridning igen. Utflykten idag blev till ett gammalt slott från 1400-talet tror jag det var. Rätt antikt :P
Blev också bjudna på scones med nån cream & jordgubbsylt a la the cornish way.
torsdagen reste vi mest bara då vi skulle tillbaka till London igen. Sen gick vi och våra väskkaravaner runt i Kensington för att hitta upp hotellet vi skulle bo på. Jag och Sophia fick sämsta rummet i alla fall, bodde på 3 & halvan som vi själv kallar det. Ingen riktig våning.

Sen blev det fredag och dagen blev fylld med shopping på himmelriket även kallat PRIMARK! Väldigt bra affär med mycket fynd att hitta! Lunchade även på en indisk resturang med äckelbuffe. På kvällen skulle det bli finmiddag på en krog, men för mig och Ida blev det en varsin pytteskål med strips då menyn inte riktigt passade (bläää.)
Det  blev lördag och vi drog ut på shoppingtur på förmiddagen föst var vi på Neal street, men hittade inget som passade plånkan så då drog vi till ett FULLSMOCKAT Primark. Säger bara om ni ska dit var för guds skull där när det öppnar och helst på en vardag också. Blev lite sevärdheter idag med London Eye, Big ben, Nature history museum. Sen så  gick jag, Ida, Caroline och Rebecca på Fright Club för en skräckrunda, jag och Ida blev redigt skrämda i alla fall.

Lördagskvällen avslutades med Eurovision mys. Sen den 17 maj flög vi tillbaka hem igen.
Drog bara resan lite kort finns mycket mer att säga men tyckte det blev lång så möe jag skrev ändå. Kort och gott det var en fantastik rolig resa med mycket skratt och roliga citat. Något jag gärna gör om. Har fått mersmak på London jag :)


Besökte även denna feta shoppen där de säljer mina favoritbilar, vi stog och dreglade utanför fönstret ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0