Beriden eskort

Jag måste ju berätta om den senaste veckan på kära K1. I tisdags hade vi ett fältdygn som var väldigt psykiskt krävande (även lite fysiskt om jag ska vara helt ärlig.) Vi marschade en hel del, satte upp tält i totalt mörker, grävdes kissgrop, byggdes tvättställ, hämtade granris, satt eldpost osv. Sen på onsdagen klev vi upp tidigt rev förläggningen marschade iväg och hade kommit en bra bit när fänrik kommer och säger att vi måste vända om och städa bättre efter oss. Då var vi inte så glada vill jag lova. Sen forsatte dan med PEK-skjutningar, närkamp med vapen för att sedan invänta mörkret och ha mörkerskjutning, som lätt var det bästa på hela dagen.

Vi har även hämtat ut våra modell Ä som är den blåa uniformen som bärs vid högvakter. Sen har jag fått veta att jag ska få vara med på den första beridna kortegen nu i januari, då vi får statsbesök från Estland. Jag är galet nervös över hur det kommer gå. Det är väl  ca 30-40 som fick vara med i den beridna av flera hundra så lite glad är man allt. Sen har jag fått veta att jag ska rida Regent då också. Har ridit han två ggr innan så lite nöjd med hur jag rider han borde de väl ändå vara :)
Här har vi "lilla" Regent som jag ska rida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0