Rosé, tjuvar och underbara dagar

Hallå!
Lite varning på att det här inlägget kommer bli långt.. Jag saknar Spanien och Lloret de mar så jäkla mycket, seriöst, jag refererar allting till Lloret. Burger king, mina bikinisar, alkohol, solkräm, de flesta låtar jag hör.. Sen när jag inte har något att göra, då sitter jag bara och tänker på hur jäkla underbart vi hade det där! Jag skulle verkligen göra vad som helst, VAD SOM HELST, för att på något sätt ta mig tillbaka dit. Jag ska bara skaffa mig en ny kamera först.. För det är det som suger, vi har absolut INGA bilder därifrån. Det är så tråkigt för då kan man inte visa folk hur man hade det, det är ju helt omöjligt, tråkigt nog.
Måndagskvällen den 14 juni rullade vi in på Skavsta flygplats, fast beslutna på att vi skulle övernatta där, då flyget gick vid halv åtta på tisdagen. Det blev inte mycket sömn, inte för mig i alla fall. Vi blev trötta och irriterade speciellt eftersom vi läst inte så roliga väderrapporter för Spanien, och inte blev det bättre när vi sitter på planet i två timmar fast på Skavsta eftersom det var några jäklar i Frankrike som hade bestämt sig för att strejka just denna dag!
Tisdag - när vi äntligen landade i Girona, blev vi överexhalterade igen. Vädret såg dock inte så roligt ut men det var en annan femma. Jag drog upp kamera och Josefin posade som en liten turist. Då kommer det fram en vakt och säger till oss att vi inte får fota där, haha, är man turist så är man.. Två timmar försenade, så trodde vi inte att vi hade en transfer längre men det löste sig som tur var. Väl på väg så var vi så uppsnurrade så vi fotade massa och checkade in den underbara naturen. När vi anlände till Lloret så sken också solen och det var så fint, massa neonskyltar, man ser att här är det party på kvällen! Vi checkar in på Hotel Mundial Club, som förövrigt var väldigt fint! Svidar om, sen var det ut på stan. Det första som händer när vi kommer ut är såklart att man blir haffad av en inkastare, just då älskade vi det, haha. Vi letade upp ett pizzahak och tog en varsin pizzaslice och satte oss i solen och njöööt. På kvällen mötte vi upp några sköna grabbar och förfestade, det var trevligt. Jag hade med mig en 80 % absinthflaska och bjöd på, tror dem gillade det, haha. Jag säger också bara - whisky och cola, fyfan vad gött. Närmare midnatt drog vi ut på stan, var hängde vi egentligen? Jo, vi hängde en sväng på Zoo. Mest drog vi runt på stan, men det slutade med att vi shottade gratis tequila på Xtra, galet. När jag och Jossi skulle tillbaka till hotellet träffade vi på några tyskar som vi gick runt med tills vi hittade en liten vilsen grabb vid namn Filip som fick hänga på och sova hos oss, snälla som vi alltid är! End of day..
Onsdag - dagen börjar med en härlig men flottig hotellfrukost. Sen drog vi ner till stranden och stekte i timmar, men mitt på dagen höll vi på och dog av törst så då drog vi och köpte litervis med vatten, sen drog vi till hotellet. Fan nu blir jag långrandig, ska försöka berätta lite mer kortfattat :) Vi hamnade i alla fall på en restaurang där de serverade minilite-mat, min lasagne smakade även sämre än Findus, så ni kan förstå vad vi tyckte om det stället.. När vi käkade spanade vi även på lite folk.. Mätta och belåtna drog vi och köpte Bacardi breezers, en champagneflarra och satte oss på stranden och tjötade. Vi hade verkligen det helt underbart där, och roligare blev det. Jag öppnade kapsylflaskorna mot en papperskorg, det fick mycket uppmärksamhet minsann, haha. Det kom senare fram två stycken tyska killar som vi bytte nr. med för att sedan möta upp dem på Temptation där vi hade köpte biljetter för kvällen. Vi drar hem för att göra oss i ordning, sen är det meningen att vi skulle öppna en flaska rosé, haken vara bara den.. det var en kork och vi hade ingen vinöppnare. Vi pillar och kämpar med den helvetesflaskan och den börjar ge sig, jag höll också på att sminka mig. Plötsligt råkar jag stöta till den så att den åker ner på stengolvet och studsar, korken skjuter iväg och det sprutar rosé över HELA hotellrummet, på dem vita väggarna, i taket, på sängkläderna, på golvet och lite på Jossi också. Jag får paniiiik! Kändes som hela kvällen blev förstörd, ni skulle sett alltså, flummigare har jag inte varit med om haha! Där står jag i bara handduk och skrubbar hela rummet, som STINKER vin. Det ser inte ut att bli mycket bättre, men vi är optimistiska, det torkar säkert, hehe. Jag kan ju även berätta att vi drack upp det som var kvar av våran kära lilla rosé.
Vi drar ut på stan och är lite desperata, varför, det vill jag tyvärr inte berätta ;P. Vi sätter oss på strandbaren och beställer in en fet drink - Hawaii, och får oss fina "blomhalsband", sen svirar vi runt på stan igen. Tillslut träffar vi i alla fall två svenska killar och en skön snubbe som hette Bosse, och vi alla hamnar tids nog på Temptation där det blir massa gratis drinkar för mig och Jossi. Mer om denna dag behöver jag nog inte berätta...
Torsdag - Nu kommer vi till en av de bästa.. och sämsta dagarna, eftersom min kuvertväska, med bla kamera, mobil, pengar, leg osv blev stulen! Vi hängde på stranden precis hela dagen och bränner oss som bara den. Vi hade även väldigt trevligt strandsällskap. Det bestäms att vi skulle till Xainé park och förfesta med dem senare. Fasiken vilket tjat det var på mig och Jossi - I'm fucking sunburnt.., och brevet vi skrev, HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Där hade vi det trevligt för att sedan hamna på Tropics och parta loss. Sen avslutar vi kvällen här då, det blir nog bra så...
Fredag - En väldigt deprimerande dag av flera anledningar. Jag hade blivit bestulen tex. Vi spenderade några timmar på stranden. Idag käkade vi dock god mat på Hotel Marsol, sen drog vi och käkade en fett god glass Sen spenderades många timmar på två olika polishus. Hos den första polisen fick jag syn på min väska och hjärtat hoppade över några slag men jag blir ännu mer nedslagen när jag inser att ingenting mer än det värdelösa bankkortet, Tropics VIP-kort och ett annat värdelöst kort är kvar. Jag gör i alla fall en polisanmälan och får den delen överstökad i alla fall. Kvällen avslutas tidigt då ingen är sugen på att festa.
Lördag - En till sån där deppdag. Hänger lite på stranden och sådär. Vi shoppar även i stan idag i alla fall. Hittade en del goa fynd! På kvällen drar vi till Surf beach bar som förövrigt är ett riktigt skönt ställe, där det spelades riktigt bra musik! Vi träffade på ett svennegäng och hoppade runt i klubben till "Americano" - låten, haha fyfan vad kul. Sen käkar vi fruktansvärt god crêpes och tjötar med lite tyskar, fransmän, engelsmän osv. Drar även in en sväng på St. Trop. Jag får också för mig att vi ska leta reda på tjuven, vilket inte var en av mina smartaste idéer, det hela slutar typ med att jag skäller ut hela stan för att vara tjuvar, haha!
Söndag - Strandhäng! Drar också runt en sväng på stan. Bestämmer tequila-"träff" med två inkastare. Hänger på CCP Gala i hopp om att få se en manlig strippa, men han dyker aldrig upp, så drar vi och shotar lite tequila istället. Sen drar vi runt på Zoo och kvällen slutar med att vi står och tjatar med ett gäng sköna tyskar vid 5-tiden på morgonen! Nej, fyfarao vilken rolig kväll :D haha!
Måndag - Strandhäng, ofcourse! Köper hämtpizza och bacardi breezers för att sitta och chilla ute på balkongen. Drar till rockbaren och önskar Slipknot och Iron Maiden, som vi senare får höra. Hänger sedan med ett gäng svennar vi träffat förut. Drar till Tropics, Burger King för cheese burgare sedan Texas club,  sedan Tropics igen för skumparty!
Tisdag - På våran sista dag pressar vi på stranden. Sedan går vi och käkar på en heeelt INSANE kinabuffé. Dem hade massa bakverk och godis också, skoja inte att det var vilt! Sen när vi skulle börja förfesta hände lite pinsamma missöden, som tur träffade vi på våran käre danske vän som berättade hur det skulle gå till, så vi drog hem till hotellrummet. Nu berättar jag bara i korta ord.. Jag och Jossi sjunger svenska nationalsången för en apa utanför Zoo, HAHA! Vi shotar tequila med några engelsmän inne på Texas! Träffar på ett par sköna tyskar. Drar till St. Trop och träffar på ett par killar vi känner lite smått. Kvällen slutar dock inget bra..
Onsdag - Vaknar av bankande på dörren och en ringande telefon! Och av att Josefin säger, JOHANNA KLOCKAN ÄR HALV ÅTTA, BUSSEN GÅR OM 10 MINUTER! Vi flyger upp och beger oss, hinner inte ens ge dricks till städerskan som var guld värd! Det blir en lång och slitig hemfärd för två fruktansvärt förkylda brudar. Inte bättre blir det av att den störiga flygvärden håller på och flörtar med mig, - Oh do you see the beautiful view?!, -Do you want to buy a pink watch? Ja ni fattar nog inte hur jobbig han var. Vi tog oss hem i alla fall, men så här sliten har jag nog aldrig varit i hela mitt liv, haha!
Jag kan ju sammanfatta det som en helt UNDERBAR resa som jag skulle göra om, om och om igen! Jag har dock utelämnat många godbitar som jag och Jossi gärna behåller för oss själva : ) Blev lite svårt att återberätta resan just så fantastisk som den var, det går helt enkelt inte. Men kul hade vi i alla fall !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0